Welcome To My Blog Aina Fatihah: Pengalaman kerja ..

Pengalaman kerja ..

Assalamualaikum !

Hye semua.. Hari ni aku nak cite pengalaman aku setelah seminggu bekerja. Penat tu memanglah penat tapi kena gak.. Pagi kena bangun awal.. Balek kerja dalam pukul 10, nak solat isyak, mandi.. Pehh, gile kan? Then makan lagi, memang membesarkan badan la.. Tapi bukan ni yang aku nak cite.. Nak cite pasal pelanggan yang datang kedai.. Macam mcam ragam.. Ade yang minta kurang, smpai aku kena call owner kedai tu.. Fuhh.. Pasal kes ni membuatkan aku teruja.. Ade dua pasangan india ni, aku tak tahu la mereka ni islam atau tak, pemakaian mereka tak nampak mcam islam sebab perempuan tu pakai sari.. Dua kali diorang datang kat kdai, berdiri pun agak lama jugak kat tempat sticker tu.. Sebelum tu diorang ade lalu tapi yang brhenti cume lelaki tu.. Tibetibe kan perempuan tu sebut LAILAHAILLALLAH.. Terkejut aku.. Aku nak je tanye diorang ni islam ke? Tapi.. Hanya mampu bertanya dalam hati je.. Diorang tertarik dengan tulisan khat kat sticker tu.. Yang lagi 1 pasangan ni tanye ade jual cd nabinabi tak? Naseb baek ade dan diorang dah beli pun.. Kisah kedua, ada perempuan india ni datang kedai dengan anaknye.. Anaknye memang nakal dan sangat bising.. Mak dia terpaksa layan kerenah anaknye tu.. Dia tanye kat aku "adek, kat sini ade jual nasyid melayu tak?". Kebetulan kat situ cuma ade cd raihan je.. Dia senyum.. " akak cume tengok je, akhir bulan ni biaselah takde pape dahh, nanti hujung minggu akak datang lagi".. Kalau korang tak tempat aku rase kesian tak ngn acik tu? Hmm.. yang last ni macam hape je.. Adela lelaki cina ni, masuk kedai tu, dia perhatikan tempat cd.. Tibetibe dia tanye "ade jual CD dangdut tak kat sini?" Tergamam aku.. Dia tanye lagi", CD ape ade kat sini? CD matsaleh?".."Uncle minta maaf ye takde".. Padahal time tu ade CD bacaan surahsurah terpasang.. Pada mase yang same, dia tengah merokok, aku tutup hidung, dia pulak minta maaf kat aku. Dia ingat aku tak suke, dia kate dia kena hormat.. Serius aku cakap aku takde niat nak bt cmtu..
Macam macam kan ragam manusia? Huhu.. Itu je untuk hari ni.. Thanks for reading..

No comments:

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen